Scholingsdag

Elkaar begrijpen in een gesprek gaat toch vaak om het juiste niveau van denken te vinden. Een korte introductie geeft veel beter weer waar het gesprek naar toe zal leiden. Voor software en het denken in de bedrijfsprocessen zijn illustraties erg belangrijk. Maar wat als de inhoudelijke kennis zoveel varieert? Dan moet er bijgeschaafd worden en de introductie in stapjes doseren. Het start bij de basis. Niet iedereen hoeft uitmuntend te moeten werken met de apps, maar een goede basiskennis is erg gewenst. Daarom is er een scholingsdag voor de basis in moderne informatieoverdracht. Het leert in een halfuurtje op welke manier je naar zaken kunt kijken, daarna is het aan het bedrijf of instelling om zelf aan de gang te gaan. Een eenvoudig programma met heldere weergave, waarin de vraag om wat je nou echt wilt centraal staat.

In het plaatje vallen, moet ik alles kunnen?

na reorganisatie weer opbouwen

Evaluatie:

De gesprekspartner heeft alleen focus voor de ervaring van een veiligheidskundige. Hij zoekt naarstig aanknopingspunten en gaat daarvoor het cv verder uitpluizen in plaats van de persoon te beoordelen.

De open houding en het tonen van zwakheden wordt bij Tata niet gewaardeerd en dit leidt tot afscheid nemen. Dit is typerend voor een groter bedrijf waarin systemen actief zijn en blijven. Het benauwt wanneer buiten de gewone paden moet worden gewandeld. De reorganisaties hebben de flexibiliteit ernstig aangepast, dus ook het organisatiemodel. De man die het nieuwe organisatiemodel bedenkt doet dit met zijn beste inzet, met de beperkingen die hierbij horen. Dat ik niet in dat plaatje pas, dat is wel duidelijk. Ach de wereld is groter dan Tata.

Op gesprek in het Dudokgebouw

Het gesprek bij Tata om deel te nemen aan het grote project waarbij veel constructie komt kijken verloopt niet geheel naar wens. De aftrap gaat wel, we vertellen welke weg leidt tot elkaar treffen in Velzen. Het wordt snel duidelijk dat het enige dat telt is werkervaring in soortgelijke branche. Dat het niet lukte bij de ene gezamenlijke connectie Joep Bloedjes moet ik duidelijk uitleggen, terwijl dit een periode is geweest van 2 maanden.  Opgedane ervaring en competenties slaan niet aan, ook al leg ik dit uit in vlotte taal.

De scepsis spreekt de gesprekspartner uit. De speurtocht naar de werkervaring als veiligheidskundige brengt mij te vertellen over de storing aan het auto-immuunsysteem. Dit verklaart de langere duur van de opleiding door de combinatie van werkloze situatie en gezondheidsproblemen. De gesprekspartner is op zoek naar een veiligheidskundige die er zo in kan vliegen, mede op grand van ervaring.

Nu komt het: nu is de gesprekspartner helemaal om en wil een eind aan het gesprek maken. Hij vat het samen met de schrik te horen over gezondheidsproblemen. Verrast als ik ben reageer ik zo en noem dit ontoelaatbaar dit mee te wegen. Zeker gezien het feit dat ik werkelijk geen dag niet heb kunnen werken. Dit is strafbaar en daarna komt een andere uitleg niet verder te willen gaan. Nu wordt uitzending naar andere landen ter hand genomen, dat ziet hij mij niet doen. Het gesprek eindigt in stilte en wij gaan samen naar de uitgang, geven elkaar nog een hand en ieder gaat zijn weg. Uiteraard blijft het stil onderweg naar de uitgang.

Optimaal delen

Het delen van informatie met anderen betekent veelal discussie waar het moet staan op het netwerk, maar ook wie de rechten hiervoor hebben. Zelfs al bij het aanwijzen van de plaats op het netwerk moet je overal rekening mee houden. Dit leidt tot discussie van niks. 

De bestanden van Google worden gedeeld op een zeer inzichtelijke manier binnen jouw eigen omgeving. Altijd vlot vindbaar en bereikbaar met duidelijk te zien wie nog meer rechten hebben op bekijken of bewerken. Voor mij is dit de ideale wijze van organiseren van informatie. De mogelijkheden zijn eindeloos zoals te zien is op de bijgevoegde afbeelding.

Toepassen van slimme apps

Het gaat gebeuren: de Valken gaat werken met het declaratieformulier. Slim gebruik van de mogelijkheden levert overzicht op voor de handbalafdeling. Vanavond de instructie in de kantine waarvoor de video is gemaakt.Het lespakket voor de ROC vraagt ook verdere aanpassing, dus ook hier een kleine video om de berekening van het werkkapitaal te introduceren. Het geeft een vluchtige blik in het programma wat onderdeel is van het lespakket.

ISZW en vitale barrières van het veiligheidssysteem

In de afbeelding staan de barrières om de kritische gebeurtenis te voorkomen, maar ook de barrières om de schade te beperken. 

De inspectie SZW gaat het komende jaar alle BRZO-bedrijven controleren. Dat kan door de uitbreiding van het aantal inspecteurs, in mijn opleiding zaten er ook 2 nieuwe inspecteurs. 

Controle zal plaatsvinden op 3 thema’s, te weten:

  • veiligheidsbeheerssysteem nog up to date
  • het gebruik van mobiele arbeidsmiddelen in gevarenzones
  • het veilig uitvoeren van niet-routinematige werkzaamheden

Goed om te lezen dat het hele veiligheidsmanagementsysteem onder de loep wordt genomen. Het is een systeem dat een goede structuur bevat met verschillende documenten mooi samengebracht, echter dit was een momentopname. Het bijhouden van wijzigingen is inmiddels sterk verbeterd door MOC-programma’s, welke tot sport zijn verheven. 

Hoe mooi is het om periodiek te toetsen of al deze extra inzet ook werkt en brengt wat er van verwacht werd? Het levert informatie op over de werking van het MOC en zal aanbevelingen geven over de energie versus het resultaat van MOC. 

De audit is hiervoor het instrument, met dien verstande dat de wijze van benaderen uit risicomanagement zal moeten komen. Uit het risicomanagement volgen de kritische gebeurtenissen met aanzienlijke gevolgen voor mens en bedrijf. De vitaliteit van de barrières wordt vastgesteld door de audit en de resultaten zijn voor directie om hier acties in te zetten. 

Hoe kunnen werknemers met mbo-opleiding verder leren en zo ontwikkelen bij het bedrijf?

start met logische administratie

Leven Lang Leren (LLO) lijkt de oplossing. De animo is groot om verder te leren, maar de mogelijkheden zijn veelal niet duidelijk voor mbo-geschoolden. Het te starten platform ikwilverderleren moet in een behoefte voldoen. Goed initiatief: probeer de administratie en communicatie met moderne apps in te richten.

Als je het advies vanb de Kamer van Koophandel ook volgt om te gaan ondernemen, dan wordt er verteld wat er in grote lijnen moet gebeuren. Prima zou je zeggen, maar de bestanden waarin je dingen vastlegt moeten geordend worden en de logica moet herkenbaar worden. Hier is grote winst te pakken nog voordat de ondernemer echt zal starten. Gebruik de slimme apps van Google en deel het in het dashboard. Dit voorkomt de wirwar van documenten en ideeën. Het vraagt kritisch denken van wat nodig is, maar het levert oh zo veel op.

Terug naar de mbo-er, deze kan heel goed analyseren wat nu proecies nodig is om de werkprocessen administratief te vereenvoudigen. De oplossing ligt in de eenvoud, dus logisch toepassen van de juiste volgorde. De mbo-er kan in zijn eigen vertrouwde omgeving grote winst pakken voor zowel zichzelf als het bedrijf.

Apps in onderwijs

Hoe kunnen de studenten in het onderwijs goede informatie aan elkaar overbrengen om gezamenlijk doelen te bereiken?

De vraag is op welke manier het overdragen van kennis op de meest natuurlijke manier kan. De mogelijkheden tot het delen van informatie zijn talrijk: internet, mobieltjes met de apps, noem maar op!

Stel je werkt gezamenlijk ergens aan, dan wil je optimaal communiceren. Je deelt informatie en wijst elkaar de weg. Het is aan de studenten de apps zo efficiënt als mogelijk te gebruiken; maar ja, welke apps? Voor mij de apps van Google! Als ik om mij heen kijk en luister kan de begeleiding op zowel mbo als hbo veel beter door meer aandacht voor reeds beschikbare apps.

De sky is the limit

delen van info per team bij De Valken

De sky lijkt de limit, maar ziet een ander dat ook zo? Bij de bedrijven wordt met argwaan gekeken naar iets nieuws, omdat vaak genoeg niet de toegevoegde waarde duidelijk wordt. Soms is het er ook niet, dus jammer maar helaas. Voor mij is het zaak aan te tonen dat dit wel toegevoegde waarde heeft. 

De jarenlange ervaring als wedstrijdsecretaris levert een beeld op waar aanvulling gewenst is in de snel veranderende omgeving. De apps vliegen om de oren en alles lijkt al geregeld. Het samenbrengen van de informatie, dat wordt de uitdaging voor ons allen. Juist hierin zijn dashboards uitgelezen instrumenten om het samen te brengen en op ieder device. 

De onbekendheid van Google-producten doemt op als ik de spreadsheet deel met trainers en coaches. Sommige hebben helemaal geen Gmail-account, dat wordt eenvoudig wel geregeld. Toch betekent dit het aanpassen van verwachtingen en realiseren dat de verschillen groot kunnen zijn. De spreadsheet heeft het programma, maar ook de uitslagen en adresgegevens van de spelers van het betreffende team. Op deze manier wordt aan de AVG voldaan en hoeven Excel-documenten niet te worden verstuurd. Ik denk dat hierin toch de grootste winst ligt. 

De coaches hebben de faciliteiten op laptop of telefoon alle info over het team zelf in 1 spreadsheet te bundelen. Ik denk dat dit zeker toegevoegde waarde heeft. Nu langzaam denken aan de opstelling en tactische opmerkingen of tips en trucs met trainer. De tijd zal het leren.

Ontwerp en beheer

De dag naar de landelijke sportvakdag in Gorinchem wordt een ervaring waarin de ontwerp beheer criteria door mij onbedoeld getest worden. 

De bedoeling is met de trein van Hoogkarspel naar Gorinchem te reizen, al vroeg in de ochtend. De ICE tussen Amsterdam en Utrecht moet serieuze tijdswinst opleveren, dat mag ook wel, want de reistijd is ca 2 en een half uur. 

De eerste rit naar amsterdam verloopt voorspoedig en ik heb ruim tijd over te stappen op de ICE. Het is dan wel zoeken hoe ik de toeslag zal verkrijgen. Binnen de zone van de OV-chip kan ik alleen maar opwaarderen. Dus snel uitchecken, naar een kaartconsole en daar de toeslag zien te bemachtigen. Het zal aan mij liggen, maar het is een extra product en valt onder nog een diepere keuze, makkelijk was het niet. Snel weer inchecken en rennen naar de ICE. Wel comfortabel.

Vanaf Utrecht naar Geldermalsen, dat gaat prima, echter in Geldermalsen gaat het mis. Ik kan de paal van R-net niet vinden, wel het kaartautomaat. Snel kaartje kopen en kijken waar de trein is, geen trein te vinden. Half uur wachten, maar nog geen teken, dus vragen, dan blijkt de trein een heel eind verder op het lange perron te staan. Daar had ik eerder inderdaad ook een trein gezien, echt ver weg… Afijn, weer rennen en toch op tijd. 

De sportvakbeurs staat in het teken van het sportakkoord… we moeten gevolg geven aan het klimaatakkoord en hiervoor moet alle vastgoed energiezuiniger en duurzamer worden ingericht en beheerd. Grote uitdaging voor gemeenten en verschillende verenigingen, die gebouwen in eigen beheer hebben. Hierover in een andere blog meer..

Tijdens de weg terug een wanbetalende allochtoon, die nog maar net in Nederland woont en de ouders hebben een uitkering. De jongen nam willens en wetens het risico, maar smeekt om van alles om de schade te beperken. De conducteur lost het rustig en beheerst op.

Vanaf Geldermalsen begint de vertraging..dat wordt bij Utrecht groter wat leidt tot een kwartier, omdat we achter een Sprinter moeten blijven. Dit maakt het een lange dag.

Wat ik hieruit leer is het volgende: als ik iets ontwerp, dan moet het wel heel erg duidelijk zijn voor een ander, die onvoorbereid en onkundig een actie uit moet voeren. Dit geldt voor de software, de teksten en de vrijwilligers van de voetbalclub. Actiepunt voor mijzelf is het berekenen van de CO2- uitstoot, want hieraan is meetbaar in hoeverre je op weg bent met de klimaatdoelstellingen. Dit moet ik vlot oppakken.

Structuur als je creatief bent

Procedures en vrije actie in werkprocessen

Het gebeurt mij vaker en het is als de getijden, je brengt structuur aan, om overzicht te houden en als het moet gebeuren, dan verliest de orde en netheid terrein. Het project vraagt alle tijd en aandacht. Het is vaak tijdelijk en het regulerend orgaan herpakt alles weer samen, want in een chaos is niet te werken. Het resultaat wordt mooi ondersteund door illustraties en schetsen op het schrijfblad op het bureau; nu overheerst de structuur weer. Zo werkt het op mijn bureau..

Meedenken

Nu wil ik het hebben over het schrijven van grotere documenten in een dynamische omgeving, dat is een slechte match. De actuele zaken vragen continu aandacht en dit past niet bij vluchtige conversaties en weinig structuur. Het gebrek aan structuur in de organisatie levert een veelvoud van werkprocessen, welke voor een groot deel niet beschreven staan, maar onderling wel zijn afgestemd. Om de werkprocessen te stroomlijnen en werkmethodes te standaardiseren zal het beleid duidelijk moeten zijn. Bij bedrijven in de grootte tot ca 100 personeelsleden zal het beleid op lagere niveaus moeten gelden. Geen globale poeha, maar begrijpelijke doelstellingen. Dit is samen te vatten in pakkende zinnen. Dit is de basis van de actiepunten waarvan er steevast genoeg zijn.

De zakelijke dienstverlening kent vele bedrijven, na de handel/vervoer en horeca zijn hier de meeste bedrijven en vele bedrijven zijn kleiner in omvang qua personeelsleden. Dit betekent dat voor de bedrijven met minder werknemers nog belangrijker wordt de doelen vast te leggen in een stukje beleid. Het delen is een voorwaarde om de actiepunten aan te pakken met begrip en commitment van personeel. Het meedenken komt in alle lagen bij vele bedrijven voor en weinig structuur laat vrijheid voor vrije interpretatie. De regulering van de wijze van denken kan wel succesvol beïnvloed worden, maar vraagt veel begeleiding. Het is maar de vraag wie dit goed kan leiden naar een goed resultaat. 

Beleid op ieder niveau

Terug naar de structuur en de creativiteit: je zult creatief de gestructureerde paden moeten inzetten om optimaal resultaat te boeken. Samengevat is het omschrijven van de doelen in beleid allesbepalend. Voor directie vraagt dit een uiteenzetting van de hoofddoelen en afgeleide doelen. Dit vraagt beleid met aangegeven de wijze waarop deze doelen gehaald dienen te worden. Niet alleen het halen, maar ook het borgen van werkende systemen met hulp van de pdca-cirkel. Zo wordt vooruitgang geboekt, alleen zullen actiepunten helaas altijd blijven…

Ongeval voorkomen door bedrijfscultuur

Op gesprek bij een bedrijf dat zich richt op detacheren van veiligheidskundigen komt het onderwerp ongevallen met regelmaat terug. De overmaat aan regels doet veelal geen goed en impulsief reageren op ongewenste voorvallen komt veel voor. Als je dan doorpraat, dan schrik ik toch van de mening van de recruiter. Het gelaten accepteren van ongevallen is gemeengoed geworden en dit staat in schril contrast met actief werken aan geen enkel ongeval. De beheersing van werkzaamheden moet op voldoende niveau zijn om goed op alle nieuwe situaties te kunnen reageren. Ik noem hierbij de bedrijfscultuur als potentieel instrument. Deze zachte factor heeft harde gevolgen.

Ooit las ik deze zin in de studie milieumanagement in bedrijven, maar dat is al lange tijd terug. Nu ik hier verder over denk zal ik mijn vlinderdasmodel aanpassen met bedrijfscultuur als poreuze barrière. Het is afhankelijk van de werking van de cultuur of de barrière ook echt deelneemt een ongeval te voorkomen. Gevaarlijk wordt het als de bedrijfscultuur ook in beeld komt bij de repressie.

Dashboard in het onderwijs, want 4,9 is veel te laag

De totaalscore voor digitale  geletterdheid komt uit op een 4.9, zegt het Platform voor de InformatieSamenleving, ECP. 36% Van de leraren vindt de noodzaak niet (zeer) groot, terwijl de digitale geletterdheid bij hun leerlingen niet groot is. hoe ik hier op kom is het volgende:

In mijn consultancy richt ik een dashboard in voor de preventiemedewerker en dit is de aanzet voor verdere ontwikkeling van zinvolle digitale toepassingen. Sommigen noemen het apps, ik hou het bij sheets en dashboards. Uit de frustratie en het goed definiëren wat nou echt nodig is om aan te pakken is een heldere eenvoudige oplossing voor de preventiemedewerker gevonden. De oplossing ligt in helder nadenken, “Wat wordt nou gevraagd?” en het gebruiken van de vondsten van Google. 

Vanmiddag was ik in gesprek met de uitgeverij van educatieve lesmaterialen in Den Bosch om de mogelijkheden van een Google dashboard te bespreken Hier kwam de boodschap goed binnen: er moet lesmateriaal aangeboden worden om met Google om te gaan, naast de Microsoft toepassingen. De volgende stap is het ontwikkelen van lesmateriaal met mensen uit het onderwijs. Het onderwijs is niet mijn core-business, maar het verband leg ik graag tussen middelbaar onderwijs en dan vooral de MBO/VMBO en het bedrijfsleven, de brancheorganisaties. Dit wordt vervolgd. 

Wel ga ik verder verkennen hoe het onderwijs dit naar wens kan implementeren in opleiding, toetsing en examinering. Dan kom ik toch weer uit bij de preventiemedewerker, de gebruiker van software op maat. Niet alleen de preventiemedewerker, maar ook: administratie, marketing, productie, verenigingen, goede doelen, noem maar op. In de afbeelding vind je een indruk van de verschillende ingerichte omgevingen, alle naar eigen inzicht ingericht Meer info hier op mijn website www.oswf.nl  of gewoon Google in de Drive-omgeving.

Risicomanagement: neem je risico of denk je verder?

De controle op naleving van de arbowet is onder verantwoording van de Inspectie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid, ISZW. Er moet een aanleiding zijn voor de ISZW; dat kan een ongeval zijn, maar ook een actie uit het speerpuntenbeleid. Het speerpuntenbeleid is openbaar, maar een ongeval overkomt je.

De hele arbowet is ingericht om ongevallen te voorkomen en vraagt vastleggen van afspraken en verantwoordingen. Doel is het goed duidelijk zijn van risico’s en hoe hiermee het best omgegaan kan worden. Soms red je het niet alleen en is deskundige bijstand echt nodig, ook dit wordt verplicht vanuit de arbowet. 

De arbowet heeft wel 10 verplichtingen met boetebedragen, de bekendste is het hebben van een risico inventarisatie en evaluatie. De bedragen lopen aardig op en reductie kan als er minder werknemers zijn. 

Het is risico management: neem je het risico of denk je verder om bedreigingen te ‘bevriezen’, zodat het vooruit denken alle ruimte krijgt.

Mijn bijdrage aan bedrijven is optimale begeleiding om aan de minimale wettelijke behoefte te voldoen en ruimte en inzicht te creëren. De vooraf afgesproken prijs blijft staan, dus geen uitloop van extra kosten. 

 

Betrouwbare partner: Voor OSWF zijn alleen de geldende wetten en regels van toepassing, dus geldt de bron als basis. Zo is de geldende beleidsregel boeteoplegging: https://wetten.overheid.nl/BWBR0032326/2019-07-23#Bijlage en staan in lid 3 en 8 de tabellen.

Dagje uit in eigen land

Zomaar een dagje uit in eigen land is erg duur, zeker vergeleken met vorig jaar. hogere entree en als je binnen bent krijg je nogmaals verhoogde prijzen.

De reactie geeft aan dat de kortingsbonnen veel gebruikt worden, waardoor de kosten sterk lager zijn. Leuk zo’n reactie, maar waar komt het geld dan vandaan? Het kan niet anders, dan dat de data weer bepalend is. De persoonsgegevens en het gedrag van de consument zorgen voor de korting. Dit betekent dat je door 1 dag naar een pretpark te gaan, voor langere tijd wordt geanalyseerd. In het big-data systeem, waarvan wij de toegevoegde waarde niet weten. 

Wij zijn kleine raderen in het grote systeem, dat weet ik, maar ik krijg het benauwd. Worden wij gestuurd door de grote systemen, zodat deze ons gaan vertellen middels kortingen wat wij gaan doen op een vrije dag? We zullen het meemaken..

Het maken van documenten waarin veel aanpassingen worden gemaakt vraagt om een spreadsheet. Oorspronkelijk bedoeld als rekenblad om veel rekenwerk te kunnen verrichten, zodat je geen rekenmachine meer nodig hebt. Ik herinner de eerste spreadsheet op de console op de hts in Zwolle, dit heette 20/20. Later heb ik daar nooit meer van gehoord.

Na de Wordperfect en de dominantie van Microsoft Office is de spreadsheet meer en meer een universeel programma geworden. Met de laatste ontwikkelingen probeert Microsoft hetzelfde te bieden, of meer, dan Google. Jammer, maar de handigheid van het Google komt voor heel veel meer mensen in de buurt wat je intuïtief aanvoelt. Het Excel kan zo veel meer, maar wat gebruik je hiervan? Naar mijn mening leunt de dataverwerking van Excel te veel naar database-achtige toepassingen met lastige koppelingen, ik kan niet anders zeggen.

Wat is het verschil?

De spreadsheet van Google biedt mogelijkheid binnen het spreadsheet een query samen te stellen, wauw! Nu kun je erg eenvoudig de cijfers in de juiste vorm presenteren, dit voegt echt toe! Met de heldere uitleg bij het intoetsen en de beschikbare help is het goed te doen. Maar enige kennis van zaken blijft nodig, zo is het ook wel weer.

Voor mijn Osrapportage heb ik beide programma’s ingericht om de interne audit en het aanpakken van actiepunten te optimaliseren. Daarvoor ben ik wel even in de weer geweest, want het viel niet mee in VBA-code hetzelfde te programmeren als dat ik met de spreadsheet van Google vrij eenvoudig had gemaakt.

Op de sheet overige diensten staat een video met uitleg hierover.

Week van de RI&E

Het inventariseren betekent beschrijven van de werkzaamheden en de daarbij horende risico’s. Omdat de taken van iedere werknemer van ieder bedrijf van elkaar verschillen is maatwerk vereist, zodat voor dit maatwerk is het formulier met vooraf ingevulde mogelijkheden een prima instrument is, dus geen speciaal bestand om het er in te verwerken. Het formulier is op ieder device gebruiken; telefoon, laptop, tablet/Ipad of gewoon op de desktop. Met de resultaten krijg je overzicht na de inventarisatie, waarna verdere berekening een inschatting oplevert van de blootstelling, de waarschijnlijkheid en de gevolgen. Tot slot blijft alles altijd up-to-date en het inzien gaat erg soepel, omdat Google dit verzorgt.  

Het wordt nog mooier als je dit onderbrengt in het dashboard, dan hoef je helemaal niet meer te zoeken!!

Turfprogramma met sheets bij 40MM 1-6-2019

De 40MM is een goede doelen organisatie die alleen vrijwilligers kent. Grote maatschappelijke betrokkenheid in de wijde regio biedt groot draagvlak, zodat meer dan 1000 wandelaars sponsorgeld vergaren en wandelen voor het goede doel.

 

De organisatie draait op mensen die belangeloos tijd en energie steken in opbouw, verwerking en afbreken van alles wat met de wandeltocht te maken heeft. De administratie was vroeger handmatig, tegenwoordig wordt Excel gebruikt, maar nu ook Google sheets. De ervaring leert dat kennisoverdracht over werkprocessen met moeite gaat, maar kennis van computersystemen zoals van het uitgebreide Excel is vaak te weinig.

Het zogenoemde turfprogramma is met succes omgezet naar een Google sheet. Hier wordt samengewerkt door een sheet en een formulier. Duidelijk en eenvoudig wordt exact gedaan wat gevraagd wordt. Simpele formules tellen de wandelaars en hun kilometers bij elkaar op. Twee personen doen de invoer in het formulier zodat ik in het sheet goed de invoer kan volgen op mijn telefoon. Zonder te hoeven uitleggen of corrigeren werkt het invoeren probleemloos. De reden dat op de foto de 1000 niet wordt gehaald komt uit het verder aan te pakken proces van uitgifte van stempelkaarten. Met de goede eerste stap met Google zal dit vlot worden verbeterd.

Cecile zegt

11-5-2019

Ieder mens heeft behoefte aan reflectie en review. Ik heb Cecile gevonden op de vakantiebeurs waar ik helemaal val voor de oprechte interesse tijdens een vraaggesprek. De uitdrukking achter de vrouw is zo oprecht en geeft zo’n prettig gevoel; je blijft praten met deze vrouw.

Met deze Cecile werk ik aan de teksten voor onder andere de video’s. Het is een pracht op welke manier de feiten op rij een helder verhaal worden. Dit betekent dat ik vaker gebruik maak van haar diensten.

Nu de website een feit is, tijd om bij te praten, er is veel gebeurd. Wanneer we terug naar de teksten gaan komt Cecile met de mooie woorden: je schrijft scherper nu. Dit is een compliment en waardering voor de inzet om de zinnen beter te formuleren, zodat de boodschap beter overkomt.

Goed, de pagina KAM is de eerste pagina na dit commentaar, ik hoop dat dit goed leesbaar is en de boodschap duidelijk is.

balsponsor bij SV De Valken

De investering in het dashboard leidt tot de website www.oswf.nl . Vol trots wil ik werken aan naamsbekendheid en optreden als balsponsor is een mooi middel. Bij de thuiswedstrijd van ons Valken 1 krijgt mijn bedrijf kort de aandacht. Natuurlijk zal ik er zelf bij zijn en zo geschiedde. Nu was het bar slecht weer en toeschouwers blijven massaal thuis, mijn potentiële klanten missen de boodschap. Niet getreurd, Valken speelt solide en houdt het op 0-0 tegen de nummer 2. Met een redelijk goed gevoel heb ik hier aan bijgedragen, het gaat er om dat je meedoet als bedrijf… geen idee of juist dit lijstje van balsponsoren nog eens wat op gaat leveren.

Hoe leuk is het om op de maandag een foto te zien van mijn bal
met het jeugdtalent! Ik ben er blij mee… Natuurlijk heb ik de bal aangepast
voor de foto die bij deze blog hoort😉